WERKWIJZE

Vaak werken we in de woonomgeving van mensen, zoals flatgebouwen en appartementencomplexen. We realiseren ons dat communicatie daarom cruciaal is voor het slagen van een project, zowel naar de bewoners als andere betrokkenen van het project. De projectleider is verantwoordelijk voor de totale uitvoering van het project en tevens het vaste aanspreekpunt voor de opdrachtgever. Op locatie willen de bewoners graag direct vragen kunnen stellen en kunnen daarvoor terecht bij de teamleider van de ploeg.

We volgen daarom een vaste en heldere werkwijze die voor alle betrokkenen duidelijk is. Daarbij komen de volgende aspecten aan bod:

  • Plan van aanpak

De werkzaamheden worden helder in fasen beschreven in een vaste volgorde, waaraan een planning is gekoppeld.

  • Vooronderzoek

Om de renovatie goed te kunnen uitvoeren, is een gedegen vooronderzoek van groot belang. We brengen zowel de staat van het leidingsysteem als de omgeving van de leidingen in kaart, zodat het juist materieel en materiaal kan worden toegepast om tot een goed eindresultaat te komen.

  • Communicatie

Bewoners worden geïnformeerd d.m.v. een informatiebijeenkomst en bewonersbrieven waarin staat aangegeven welke werkzaamheden wanneer worden uitgevoerd. Tevens wordt een actuele planning voor de bewoners opgehangen in de centrale hal van het wooncomplex.

  • Uitvoering

Na het vooronderzoek en het opstellen van het Plan van Aanpak kan de renovatie starten en worden de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • Inrichten werkterrein (eventueel op het dak van het gebouw)
  • Reinigen van de leidingen
  • Aanbrengen van de liner of het sprayen van de leiding
  • Open frezen van de aansluitingen
  • Het eventueel renoveren van de aansluitingen
  • Het inspecteren van het resultaat d.m.v. een camera en het verwerken van de resultaten in een rapportage.